15 juni 2022

CDA Midden-Drenthe tegen huidige stikstofplannen

CDA Midden-Drenthe roept de CDA-Tweede Kamerfractie op geen verantwoordelijkheid te dragen voor de stikstofplannen zoals die er nu liggen. Voor Midden Drenthe betekent dit een kaalslag voor de agrarische sector. Daarmee wordt niet alleen de agrarische sector hard geraakt maar het hele platteland ontwricht. Daarnaast wordt er geen enkel perspectief geboden aan de agrariërs met de plannen die nu voorliggen. Er wordt alleen maar meer onduidelijkheid gecreëerd.

Midden-Drenthe heeft een groot aantal zogenaamde Natura 2000 gebieden waarbij een stikstofreductie van meer dan 70 procent geldt. Dat betekent het einde van vele agrarische bedrijven in Midden Drenthe. Dat in een tijd waarin we juist zien dat voedselzekerheid juist zo waardevol is. Laten we oppassen dat we nu beslissingen nemen die we niet terug kunnen draaien. CDA Midden-Drenthe roept de andere CDA afdelingen in Drenthe op om deze oproep te steunen. CDA Midden-Drenthe wil graag de bezorgde agrariërs bijstaan, men kan hiervoor contact opnemen via [email protected].

Namens bestuur en fractie CDA Midden-Drenthe