15 oktober 2020

CDA: Watersportprofiel is kans voor winkels in Almere Poort

Afgelopen week is de Detailhandelvisie besproken in de gemeenteraad. Het winkelcentrum Kustzone Duin in Almere Poort zou volgens het CDA een economische niche kunnen zijn voor watersportwinkels. Dit laatste is echter niet mogelijk omdat watersportwinkels in Poort, volgens deze Detailhandelvisie, concurrerend zijn voor het stadscentrum.

Het CDA steunt het idee om de grotere winkelcentra in Almere compacter te maken. In het stadscentrum moet een concentratie komen van modewinkels, horeca en cultuur.  Voor de kleinere winkelcentra op stadsdeelniveau ziet het CDA kansen in een eigen profiel met perifere detailhandel. Een goed voorbeeld daarvan is de niche Wonen in Doemere in Almere Buiten. Het CDA pleit nu voor een eigen profiel in Almere Poort. ‘Watersport past daar heel goed en wij verwachten helemaal niet dat deze perifere niche concurrerend zal zijn met het stadcentrum. Daarom gaat het CDA een motie indienen met het verzoek om te onderzoeken of deze watersportprofilering in winkelcentrum Kustzone Duin kansrijk is. Met de ontwikkeling van het naastgelegen Almere Pampus, zal de vraag naar watersportartikelen alleen maar toenemen’, zo verwacht raadslid Riekje van Belle.

Zie ook Almere deze Week: https://almeredezeweek.nl/article/details/poort-krijgt-klein-stadsdeelcentrum