27 oktober 2022

‘Geloof om te delen’

Onder de noemer ‘geloof om te delen’ bezoeken Tweede Kamerleden Hilde Palland en Mustafa Amhaouch (CDA) de komende tijd verschillende geloofsgemeenschappen in Nederland. Met deze werkbezoeken willen zij de veelkleurigheid van religie in Nederland laten zien. Almere had de primeur, want onze stad was de eerste die werd bezocht.
Vanochtend arriveerden Hilde en Mustafa bij de Christelijke gemeente de Wegwijzer in Almere Buiten, waar zij hartelijk werden ontvangen door voorganger Andre Meulmeester en Mark Zeldenrust, opbouwwerker Jeugd & Gezin, Kerk & Samenleving. Vanuit de fractie van CDA Almere waren Nienke Nieuwenhuizen en Jeltje Vliegenthart-Kuiken aanwezig om hun partijgenoten welkom te heten. Het gezelschap wisselde met elkaar van gedachten over de betekenis van geloof voor mensen, de gemeenschap en de Almeerse samenleving.
‘Heel goed dat ‘Den Haag’ het land in gaat en op bezoek komt in Almere’, zo laten Nienke en Jeltje weten. ‘Het CDA staat voor vrijheid van religie en de vrijheid om daarnaar te leven. Maar die vrijheid  betekent niet naast elkaar leven, maar juist mét elkaar leven.  Het geloof kan hierbij een verbindende factor zijn.’