26 februari 2022

De eerste geboorteboom

Foto: Ubbo Posthuma

CDA biedt eerste geboorteboom aan.

Vroeger was het de gewoonste zaak van de wereld, dan kreeg je bij een belangrijke gebeurtenis een boom cadeau. Zo werd er vaak bij de geboorte van een kindje een boompje geplant, dat met het kind meegroeide. Met deze aloude traditie in het achterhoofd, heeft CDA Harlingen voor de komende vier jaar in haar verkiezingsprogramma het volgende concrete punt bedacht:

Het CDA bepleit als onderstreping van een goed duurzaamheidsbeleid, dat de gemeente Harlingen voor ieder kind dat geboren wordt en ingeschreven staat in de gemeente Harlingen, een boom wordt geplant.
Een boom haalt CO2 uit de lucht, een boom produceert zuurstof, een boom zorgt voor verkoeling, een boom zorgt voor bodemleven en een boom biedt plek aan vogels en insecten. Een groene omgeving heeft veel voordelen. Het heeft een positief effect op de gezondheid van mensen en draagt bij aan de leefbaarheid van een wijk en bevordert de sociale cohesie.

Als start van deze campagne, ging het CDA woensdag 23 februari op bezoek bij Evan van Sertima en Alicia Conway van Sertima waar dochtertje Emily op 7 december geboren is. Evan en Alicia krijgen uit handen van lijsttrekker Hendrik Sijtsma en Diane Anema, nummer 7 op de lijst van het CDA, een geboorteboom aangeboden. Het is de bedoeling dat de kersverse ouders zelf mogen beslissen of de boom in eigen tuin wordt geplant of in de openbare ruimte.

Het CDA hoopt natuurlijk dat deze actie wordt voortgezet en dat is mogelijk door op 14, 15 en 16 maart je stem aan het CDA te geven.