17 september 2020

Hedwich Rinkes benoemd als wethouder

Tijdens de raadsvergadering van 17 september 2020 is Hedwich Rinkes, in aanwezigheid van de gemeente raad en haar gezin, benoemd als wethouder namens het CDA in de gemeente Heerenveen.

Hedwich Rinkes krijgt de portefeuilles economie, financiën, werk en inkomen, cultuur, onderhoud openbare ruimte, klimaatadaptatie en biodiversiteit. “Een prachtige diverse portefeuille waar ik heel veel zin in heb”, zo geeft Rinkes aan. “Ik kijk er naar uit als wethouder samen met onze inwoners en ondernemers te mogen werken aan een nog mooiere gemeente Heerenveen”.

Hedwich Rinkes is sinds 2014 raadslid voor het CDA Heerenveen. „Met Hedwich Rinkes krijgen we een wethouder uit onze eigen fractie, die beschikt over bestuurlijke kwaliteiten, kennis heeft van lopende dossiers en op de hoogte is van wat er speelt in Heerenveen”, stelt Jentsje Abma, fractievoorzitter van het CDA Heerenveen.