Bernhard Hoekstra

Bernhard Hoekstra (47)
Programma manager / Raadslid
Nes

Iedereen moet meedoen of kunnen meedoen in de maatschappij. Dat is het punt waar Bernhard Hoekstra stevig op in wil (blijven) zetten als hij weer wordt gekozen als raadslid. Want dat meedoen soms niet zo vanzelfsprekend is, ondervond hij zelf aan den lijve toen hij in 2009 acute leukemie kreeg. De vele en intensieve behandelingen zetten hem als het ware buiten spel. Werken, sporten en allerlei andere normale zaken waren niet meer mogelijk. Tot hij na zijn gedeeltelijke herstel de kans kreeg om weer iets te gaan doen in het bedrijfsleven.

Daarnaast motiveerde de situatie hem in 2014 ook om de politiek in te gaan. Daardoor kon hij vooral wat betekenen voor mensen die nog wel aan de zijlijn staan. Dat betekent overigens niet dat mensen niet zelf ook in actie moeten komen. Alleen thuis zitten en klagen, daar gelooft hij niet in. Zelf ontdekken wat je nog kan binnen je mogelijkheden. Daarbij zijn rechten maar ook plichten onlosmakelijk met elkaar verbonden.  De overheid waar Bernhard voor staat, wil samen met de burger zorgen dat iedereen mee kan doen.

Meedoen betekent voor hem ook dat bijvoorbeeld zonnepanelen bereikbaar blijven voor iedereen. Meedoen betekent ook dat de gemeente een slagvaardig ondernemersbeleid voert. Meedoen zie je ook in de talloze (sport)verenigingen. “Want zij vormen de onmisbare schakels in onze mienskip” aldus Bernhard.

Meedoen is ook de vraag van onderop stellen: “Waar hebben jullie nu eigenlijk echt behoefte aan?” Alleen op die manier kunnen wij al onze inwoners helpen om mee te doen.

,,Meedoen aan de samenleving binnen je eigen (fysieke) mogelijkheden is zo belangrijk voor iedereen”