06 april 2022

CDA, PvdA, GroenLinks EN Gemeentebelangen aan de onderhandelingstafel

Op woensdag 6 april 2022 heeft de informateur van gemeente Leeuwarden, Peter den Oudsten, advies uitgebracht over de coalitievorming. In het advies staat te lezen dat het CDA naast PvdA, Groenlinks en Gemeentebelangen mag aanschuiven aan de onderhandelingstafel.
Lijsttrekker Abel Reitsma: “Wij zijn verheugd dat CDA in het advies voor de coalitie zit. De informateur is vakkundig en secuur te werk gegaan. En het advies van de heer Den Oudsten doet dan ook zeker recht aan de verkiezingsuitslag. Wij zijn enthousiast om de samenwerking met Partij van de Arbeid, GroenLinks en Gemeentebelangen aan te gaan. Gezamenlijk hebben we een breed draagvlak en wij hebben vertrouwen in een stabiele samenwerking. Samen willen wij onze gedeelde ambities doorzetten”.

We hebben de komende vier jaar ook een aantal uitdagingen voor de boeg maar die zullen wij niet uit de weg gaan. Het CDA ziet de onderhandelingen met vertrouwen tegemoet.