09 juni 2021

Friso Douwstra gekozen als lijsttrekker

Friso Douwstra (37) is dinsdagavond op de ledenvergadering unaniem gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 namens het CDA.

Friso is getrouwd met Nynke en vader van drie zoons, woonachtig in de stad en op dit moment wethouder. Hij is sinds 2017 verantwoordelijk voor Economische Zaken, Onderwijs (MBO-HBO-Campussen), Sociale Zaken, Werk, Participatie en Verkeer en Vervoer. Daarvoor was hij sinds 2010 raadslid in de gemeenteraad, naast het zijn van ondernemer en bankier is hij maatschappelijk breed betrokken.

Ik ben dankbaar voor de voordracht en de massale steun van de leden. Samen met hen gaan we lokaal ons sociale contract met de Leeuwarder samenleving opstellen met de nog te vormen lijst. Ik zie ernaar uit!”, aldus de lijsttrekker.

Agda Wachter, voorzitter van de afdeling; “met Friso hebben we een echte christendemocraat die midden in de samenleving staat als mens, vader en bestuurder. Enorm betrokken, betrouwbaar en kundig. Ik ben erg blij dat hij de kar van het team gaat trekken.