02 december 2022

Motie energiecompensatie Verenigingen, Cultuurinstellingen en Maatschappelijke voorzieningen

Deze week vroeg Wieke Goudzwaard namens het CDA in een motie om steun voor Cultuurinstellingen en Maatschappelijke voorzieningen.

We willen dat het college er alles aan doet om o.a. de sportclubs en de muziekverenigingen te steunen in deze zware tijd. Door de hoge energierekening hebben deze instellingen het heel zwaar.Voor het CDA zijn sport en cultuur onmisbaar in onze gemeente. Wij willen voorkomen dat clubs en verenigingen omvallen of dat zij hun contributie zo moeten verhogen dat leden de contributie niet meer kunnen opbrengen. Wij willen dat alle inwoners, en zeker alle kinderen van de gemeente Leeuwarden kunnen genieten van sport en cultuur. Iedereen moet mee kunnen doen.

We zijn heel blij met de steun van de gehele gemeenteraad en de wethouder die meteen zijn steun toezegde.
We konden rekenen op breed gedragen steun voor een breed gedragen zorg in de Raad.