10 april 2024

Ontbijten met Wieke, Fokelien, Jannie en Tiny: Croissants met de CDA-fractie!

Wieke Goudzwaard, Tiny Hoedemaker, Fokelien van der Meulen en Jannie Atsma vormen in de gemeente Leeuwarden de CDA Fractie. Naast ons werk in de raadzaal van Leeuwarden willen we ook graag buiten de raadzaal andere CDA leden ontmoeten. Een groot aantal komen we regelmatig tegen maar ook is er een groep vrouwelijke leden die we (niet goed genoeg) kennen. De internationale vrouwendag op 8 maart zette ons aan het denken. Wij willen verbinden, kennismaken en zijn nieuwsgierig naar verhalen van onderneemsters. Dit alles bracht ons op 10 april 2024 samen bij een ontbijt in Van der Valk Leeuwarden.
Managing Director Anita Matser van dit prachtige hotel in de Friese hoofdstad nam een groep van een kleine 20 vrouwen mee in haar verhaal; hoe combineer je werk, gezin en vrije tijd. Als tweede spreekster vertelde directeur Eva van Leeuwen Douwstra van Research en Marketingbureau YFK uit Leeuwarden, over haar werkervaring en het vrouwelijk leiderschap. De rode draad van de ochtend was steeds: Wie ben je als vrouw in een mannenwereld?
Alle generaties waren vertegenwoordigd en we waren allemaal verbaasd over hoe leuk we het vonden om elkaar zo te ontmoeten. Eén ding werd ons allemaal duidelijk: we hebben elkaar nodig!
8 maart staat ieder jaar in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld.  Als CDA-fractie laten we zien (en letterlijk ook: het bord straalde langs de snelweg op 10 april) dat wij dat als partij in ons hebben! Wij geven het zeker een vervolg en daar wachten wij geen jaar mee.