14 november 2019

Afscheid Ultsje Wiersma, beëdiging Samantha Joustra

Tijdens de raadsvergadering van 14 november 2019 hebben we afscheid genomen van fractiegenoot Ultsje Wiersma. Ultsje is op 2 januari 2018 beëdigd als raadslid in de gemeente Súdwest-Fryslân. Hiervoor was Ultsje raadslid in de (voormalige) gemeente Littenseradiel in de periode 2002-2006 en 2012-2018. Door de herindeling in 2018 kwam een deel van Littenseraradiel bij de gemeente Súdwest-Fryslân. En werd Ultsje, die tandarts is en woonachtig is in Wommels, verkozen in de raad van de gemeente Súdwest-Fryslân.

Helaas is de aanleiding voor het afscheid van de raad verdrietig van aard. Door het ziek zijn van zijn levenspartner Evie heeft Ultsje aangeven er helemaal voor zijn vrouw te willen zijn, al is het een afscheid met pijn in het hart.

Ultsje is zeer betrokken bij de mienskip. Zo was Ultsje actief binnen verschillende besturen, betrokken bij lokale energie vraagstukken en gaat de zorg aan inwoners van onze gemeente hem aan het hart. Voor deze betrokkenheid werd Ultsje april vorig jaar gedecoreerd met een lintje (lid in de orde van Oranje-Nassau).

We gaan het kritische en kundige geluid van Ultsje in de CDA-fractie en de gemeenteraad missen. We willen Ultsje hartelijk dank zeggen voor zijn collegialiteit en voor de vele jaren inzet en betrokkenheid bij het CDA.

Door het afscheid van Ultsje ontstaat er ruimte voor een nieuw gezicht in de CDA-fractie. En dat is het gezicht van Samantha Joustra. Al is Samantha geen onbekende binnen het CDA Súdwest-Fryslân. Zij bekleedde eerder een functie binnen het bestuur van CDA Súdwest-Fryslân. Na het afscheid van Ultsje  is Samantha in de raadsvergaderinng van 14 november 2019 beëdigd tot raadslid. Met haar 27 jaar is Samantha één van de jongste raadsleden binnen de gemeente Súdwest-Fryslân. Samantha zal plaats nemen in de commissie Boarger en Mienskip. Samen met haar man Egbert en hun twee katten woont Samantha in Sneek en is ze werkzaam als juridische adviseur bij After Pay. Wij wensen Samantha veel werkplezier en wijsheid toe met haar nieuwe uitdaging als raadslid voor het CDA Súdwest-Fryslân.