06 maart 2017

Bustour CDA Campagne Tweede Kamerverkiezingen

Friese CDA-Kandidaten 9 maart op tour in Súdwest-Fryslân

Op donderdag 9 maart komen de Friese CDA-kandidaten Harry van der Molen (nr. 8) en Esther Hanemaaijer (nr. 31) naar Súdwest-Fryslân. Zij zullen een bustour door de gemeente maken om beter op de hoogte te raken van wat er speelt op het gebied van landbouw en onderwijs. Verschillende CDA-gemeenteraadsleden, CDA-wethouders en andere CDA-leden zullen ook bij de programmaonderdelen aanwezig zijn.

Programma:

10:00 uur Maatschap Gerbrandy, Tsjaerddyk 15, Nijland
11:45 uur Vertrek naar ROC Friese Poort, Harste 4-6, Sneek
12:10 uur Gesprek op de Friese Poort met Harry van der Molen en Esther Hanemaaijer over het onderwijs
14:00 uur Vertrek naar Koninklijke de Vries Scheepsbouw, Strânwei 6, Makkum
15:45 uur Afsluiting

Maatschap Gerbrandy, Nijland

Het CDA-gezelschap zal in gesprek gaan met de mensen van Maatschap Gerbrandy en drie collega-boeren uit de gemeentes Súdwest-Fryslân en Littenseradiel. Ook Peet Sterkenburg, voorzitter LTO Fryslân, en Pieter Bosma, fosfaatdeskundige van Maatschap Gerbrandy, zullen aan dit gesprek deelnemen.

ROC Friese Poort, Sneek

Harry van der Molen en Esther Hanemaaijer brengen een bezoek aan de Friese Poort. Tijdens de lunch zal het onderwijs onderwerp van gesprek zijn. Wietse Schuitema (Friese Poort), Tinie Sterenborg (Stichting voor openbaar onderwijs Odyssee), Joop Fortuin (Stichting Palladura), Peter Zeldenrust (samenwerkende praktijkscholen van Súdwest-Fryslân), Sixtus Haverkamp (RSG Sneek), Berend Kamphuis (Bogerman College) en vertegenwoordigers van jongerenraden zullen aan deze discussie deelnemen.

Koninklijke de Vries Scheepsbouw, Makkum

Bij Scheepswerf de Vries zal uitleg gegeven worden over het BedrijfsOpleidingsCentrum dat het bedrijf heeft in samenwerking met de Friese Poort. De discussie zal gaan over de rollen van de overheid en het bedrijfsleven in deze vorm van praktijkonderwijs. Er zal ook gesproken worden over het nut en de noodzaak van de verbreding van de sluis bij Kornwerderzand.