16 november 2010

CDA: Goed omgaan met kleine scholen

Het CDA Súdwest Fryslân is van mening dat op een goede manier met kleine scholen omgegaan moet worden. De nieuwe gemeente telt veel kleine scholen die onder de opheffingsnorm dreigen te komen. Basisschool Mids de Marren in Gaastmeer is één van deze scholen. De school heeft ontheffing aangevraagd om tijdelijk onder deze opheffingsnorm van aantal leerlingen te mogen werken. De gemeente Wymbritseradiel heeft intussen de ontheffing verleent, nu is het aan Den Haag om dit verzoek positief te verklaren.

Het CDA Súdwest Fryslân brengt daarom op maandag 22 november van 10.00 tot 12.00 uur een werkbezoek aan deze school in Gaastmeer. Het thema is "Hoe gaat de nieuwe gemeente Súdwest Fryslân om met de kleine scholen?" Tijdens dit werk bezoek zullen ook  Tweede-Kamerlid Sander de Rouwe, gedeputeerde Sjoerd Galama en de heer E.P. van Hijum van schoolvereniging de lytse Gaast aanwezig zijn. Dorpsbelangen, ouders en andere schoolverenigingen worden ook uitgenodigd voor dit werkbezoek. Andere belangstellenden zijn van harte welkom, aanmelden kan bij [email protected].

Of voor meer informatie Pieter Greidanus 06-25211828.

Locatie:de ald Herberg
Munkedyk 46 Gaastmeer.

Programma:

10:00 uuropening door Pieter Greidanus van het CDA Súdwest Fryslân10:10 uurDe heer Reitze Sybesma schoolleider van de school in Gaastmeer10:20 uurBezoek aan de school en rondleiding door de heer Sybesma.10:50 uurTerug in de ald Herberg met een inleiding van de heer Ep van Hijum van schoolvereniging de Lytse Gaast.11:05 uurDorpsbelangen: wat is haar rol, samen met de stichting Stek en Streek uit Assen.11:15 uurTijd voor discussie met o.a. Lijsttrekker Maarten Offinga, Sander de Rouwe en Sjoerd Galama.12:00 uurAfsluiting