29 oktober 2010

CDA reikt jongerenlintjes uit in Súdwest Fryslân

BOLSWARD / WORKUM / FERWOUDE – Ruim dertig jongeren uit Súdwest Fryslân zullen dit weekend een bijzondere onderscheiding ontvangen van het CDA. De jongeren krijgen een jongerenlintje omdat zij zich de afgelopen jaren belangeloos hebben ingezet voor een ander. Het CDA Súdwest Fryslân start met deze uiting van waardering tevens haar campagne voor de a.s. gemeenteraadsverkiezingen van 24 november.

Zaterdagochtend zal lijsttrekker Maarten Offinga de eerste jongere onderscheiden. In de loop van de dag worden in de gehele regio jongeren onderscheiden die sportevenementen organiseren, ontwikkelingshulp in het buitenland verrichten of in de wijk zich bekommeren om anderen.

Het CDA wil in de nieuwe gemeente ruim aandacht voor de jeugd. Lijsttrekker Maarten Offinga: “Jongeren zijn de toekomst van onze gemeente en verdienen ten volle onze aandacht. Het CDA merkt dat jongeren te vaak negatief in het nieuws komen en dat zij te vaak met overlast worden geassocieerd. Maarten Offinga: “Maar veruit de meeste jongeren zijn positief ingesteld en zetten zich actief in voor de samenleving”. “Vrijwilligerswerk is het cement van onze samenleving, wij waarderen dat enorm”.

Tijdens de komende campagne pleit het CDA voor een gezinsvriendelijk beleid. Zo wil de partij zich inzetten voor verkeersveilige woonwijken, centra voor Jeugd en Gezin en een goed aanbod van kinderopvang en buitenschoolse opvang. Scholen in dorpen zijn daarbij onmisbaar volgens de christendemocraten. Het CDA hoopt dat de jongerenlintjes voortaan door de gemeente opgepakt zal worden. In de nieuwe raad zal de fractie met een initiatiefvoorstel komen.