13 juni 2012

CDA Súdwest-Fryslân trots op Sander de Rouwe

Het Bolswarder Tweede-Kamerlid Sander de Rouwe is op plaats 3 van de advieslijst van het CDA geplaatst. Hij staat hiermee achter lijsttrekker Sybrand van Haersma Buma en Mona Keijzer, de openbaring van de CDA-lijsttrekkersverkiezing.

Het CDA Súdwest-Fryslân is trots op Sander en op deze plaatsing.

Sander de Rouwe was onder meer voorzitter van het CDJA Fryslân en werd in 2002 in de gemeenteraad van Bolsward gekozen. In 2006 was hij lijsttrekker bij gemeenteraadsverkiezingen die het CDA tegen de landelijke trend in won en werd fractievoorzitte. In dat jaar werd hij ook voorgedragen voor de Tweede-Kamerverkiezingen om vervolgens bij het aantreden van het Kabinet Balkenende I op 1 maart 2007 plaats te nemen in de Tweede Kamer.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen voor de gemeente Súdwest-Fryslân was Sander de Rouwe campagneleider. In november 2010 werd het CDA ook in deze gemeente de grootste partij.