25 oktober 2010

CDA Súdwest Fryslân zoekt panelleden voor advies over jeugdcaravans

Het CDA Súdwest Fryslân start komende maand een tijdelijk burgerpanel waarbij de partij samen met burgers onderzoek wil doen naar de toekomst van jeugdcaravans in de nieuwe gemeente. In Súdwest Fryslân staan veel caravans waar jongeren elkaar regelmatig ontmoeten. Het panel met geïnteresseerde burgers moet de CDA fractie in de nieuwe raad adviseren hoe omgegaan moet worden met de jeugdcaravans.

Het CDA heeft eerder in Bolsward gewerkt met burgerpanels. Het doel hiervan is om mensen van buiten de politiek te betrekken bij actuele onderwerpen. Samen met raadsleden leggen de “panelleden” verschillende werkbezoeken af om vervolgens met een “burgeradvies” te komen. Afgelopen jaren gaven verschillende groepen burgers het CDA adviezen op het terrein van veiligheid, kunst en sport.
De vijf gemeenten die per 1 januari 2011 fuseren hanteren nu uiteenlopend ketenbeleid. In Wymbritseradiel worden de jeugdketen toegestaan, terwijl Nijefurd de keten juist wil sluiten. Het CDA Súdwest Fryslân wil met alle betrokkenen om tafel om te bespreken wat het nieuwe beleid moet worden. Verschillende jongeren, ouders, horeca en dorpsbelangen worden hierbij bezocht door het panel.
Jongeren, ouders of andere betrokken en geïnteresseerden kunnen met het CDA Súdwest Fryslân meedoen aan dit panel. Komende week kunnen geïnteresseerden zich hiervoor via de website www.cda-swf.nl aanmelden. Deelname aan het panel is gratis. Lidmaatschap van de partij is niet nodig. Op zaterdag 6 november zullen de eerste werkbezoeken plaatsvinden. Het advies moet in november klaar zijn.

Wil je meedoen met dit panel? Mail dan naar Pieter Greidanus:[email protected]

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Pieter Greidanus, gemeenteraadslid in Wymbritseradiel en kandidaat raadslid voor Súdwest Fryslân.

Telefoon: 06 - 25211828