16 oktober 2012

CDA wil cameratoezicht Sneek

De gemeenteraadsfractie van het CDA zal in de raadsvergadering van 18 oktober het college van B&W vragen om te komen met voorstellen voor cameratoezicht in Sneek. Aanleiding hiervoor zijn de recente gevallen van zinloos uitgaansgeweld in Sneek.

Burgers van de gemeente Súdwest-Fryslân zijn de afgelopen weken opgeschrikt door gevallen van zinloos uitgaansgeweld in Sneek. Daarbij hebben slachtoffers ernstige verwondingen opgelopen.

Het CDA vindt dat cameratoezicht ingezet moet worden als middel om daders van uitgaansgeweld af te schrikken of op te sporen.

In de gemeenteraadvergadering van Súdwest-Fryslân van donderdag 18 oktober a.s. zal de fractie van het CDA het College van B&W vragen op korte termijn met voorstellen te komen om op adequate wijze cameratoezicht in te zetten tegen dergelijk uitgaansgeweld, na te hebben overlegd met de stakeholders (politie, horeca, Openbaar Ministerie, Vereniging van Sneeker Zakenlieden etc.).

Tevens roept het CDA het College op inzicht te geven in het draagvlak van cameratoezicht bij deze stakeholders en hun bereidheid om financieel bij te dragen aan cameratoezicht.

Namens de fractie van het CDA SWF

Henk Jan Greven