09 mei 2012

De gemeenteraad is dichterbij dan u denkt!

Hoe werkt dat nou in die gemeenteraad? Waarover vergaderen die raadsleden eigenlijk? Hebt u altijd wel eens een bezoekje aan de gemeenteraad willen brengen, maar is het er nog nooit van gekomen, dan is dit uw kans. De gemeenteraad start namelijk met het project “Gast van de Raad”. Speciaal voor inwoners uit onze gemeente die best wel eens willen weten hoe het er bij de gemeente aan toe gaat. Belangstellenden die zich hiervoor opgeven, krijgen een speciale VIP-behandeling.

“Gast van de Raad” wordt eens in de twee maanden gehouden. De eerste keer is tijdens de raadsvergadering van 21 juni a.s. Na opgave bij de griffie van de gemeente Súdwest-Fryslân worden maximaal 10 personen voor deze raadsvergadering uitgenodigd.

De gasten worden vanaf 18.30 uur, een uur voorafgaand aan de raadsvergadering, door enkele raadsleden ontvangen. Onder het genot van een kopje koffie/thee, krijgen de gasten uitleg over het werk van de raad. Uiteraard mogen de gasten zelf ook vragen stellen. Bovendien wordt uitleg gegeven over de raadsvergadering en de agenda van die avond.

De gasten van de gemeenteraad zullen vervolgens kennismaken met de raadsleden en volgen vanaf de publieke tribune de vergadering. Na afloop wordt de gasten de gelegenheid geboden om met de raadsleden nog even na te praten.

Aanmelden

Bent u geïnteresseerd geraakt? Dan kunt u zich aanmelden bij de griffie van de gemeente Súdwest-Fryslân. Dat kan per mail via ' ); document.write( addy99172 ); document.write( '\/a>' ); //--> Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. >[email protected] U kunt ook bellen met de gemeente en vragen naar de griffie. Het is van belang dat u behalve uw naam ook aangeeft met hoeveel personen u wilt komen. Indien meer dan 10 personen zich aanmelden wordt met u overlegd voor een later tijdstip.

NB: De raadsvergaderingen zijn op een enkele uitzondering openbaar