17 december 2010

Hans Visser, Fractievoorzitter CDA Súdwest Fryslân

De CDA fractie en het bestuur hebben besloten om Hans Visser uit IJlst te benoemen tot fractievoorzitter van de nieuwe CDA-fractie. Hans Visser mag leiding gaan geven aan de tien man sterke CDA-fractie in de nieuwe gemeente Súdwest Fryslân. “’Een geweldige eer om deze functie te mogen invullen. Mijn uitdaging is om als fractie de gevoelens, de beleving en verwachtingen van onze inwoners te vertalen in het beleid en uitvoering in de nieuwe gemeente Súdwest Fryslân," aldus Hans Visser.

Hans Visser; is in het dagelijks leven accountmanager bij de landelijke politie. Daarnaast is hij al bijna 5 jaar actief als fractievoorzitter namens het CDA in de gemeente Wymbritseradiel.

Volgens Maarten Offinga krijgt de CDA-fractie met Hans Visser een ervaren en gedreven voorzitter die in staat is de fractie te motiveren en te stimuleren. Hij heeft zijn voordracht aanvaard en aangegeven dat hij samen met de fractie wil werken aan een bindend team en een slagvaardige fractie om de verbinding te leggen met de bevolking in steden en dorpen.

Aanstaande maandag zal Hans Visser namens het CDA deel nemen aan het debat om de eerste bevindingen van de informateur Arie Aalberts te bespreken. Hans Visser is van mening dat het advies van Aalberts een heldere analyse is van de eerste verkenningsronde met alle fracties en een goede basis voor verdere onderhandelingen zal zijn. Doelstelling is om 30 december een definitief coalitie-akkoord te presenteren. Op 3 januari 2011 zal de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd worden.