10 maart 2013

Vrijwilligers van het CDA Súdwest-Fryslân maken uitstapje naar Den Haag

Woensdag 6 maart hebben 50 CDA-ers uit Súdwest-Fryslân op uitnodiging van Sander de Rouwe een bezoek gebracht aan de Eerste en Tweede Kamer.

Een prachtige dag is het die al vroeg begint om 8.00 uur bij de parkeerplaats in Zurich. Zo’n 50 vrijwilligers waaronder de ambassadeurs voor het CDA in Súdwest-Fryslân en vrijwilligers die helpen in campagnetijd voor de Tweede Kamer-verkiezingen zijn uitgenodigd door Sander de Rouwe, CDA Tweede Kamerlid, om een bezoek te brengen aan de Tweede Kamer in Den Haag.

De CDA-groep krijgt een uitgebreide rondleiding en genieten ervan om in de groene bankjes van de Eerste Kamer te zitten, mee te luisteren naar een debat in de Tweede Kamer en door de (wandel) gangen te lopen en een blik te werpen in een fractiekamer, de Ridderzaal en in een eeuwenoude bibliotheek waar geheime bijeenkomsten plaatsvonden.  De gids vertelt uitvoerig over de geschiedenis en laat alle bezienswaardigheden zien. Tijdens de break geniet het gezelschap een heerlijke lunch samen met Sander de Rouwe in het restaurant dat het CDA deelt met D66 en Groen Links .Via het Binnenhof waar ook een ijsje gekocht kan worden wordt de terugreis weer aangevangen. Een geslaagde dag die keurig op tijd om 18.00 uur in Zurich weer eindigt.