Boeren protesteren bij provinciehuis Gelderland
27 november 2022

In gesprek over stikstof met gedeputeerde Peter Drenth

Op dinsdag 29 november komt gedeputeerde Peter Drenth naar Appeltern om in gesprek te gaan over de stikstofproblematiek. Er is grote onzekerheid over de toekomst bij veel boeren nadat het stikstofkaartje werd gepubliceerd. Inmiddels is het kaartje van tafel en heeft Johan Remkes een rapport geschreven, maar de onzekerheid is zeker nog niet weg.

Daarom nemen wij, als CDA West Maas en Waal, graag het heft in eigen handen. We hebben Peter uitgenodigd, omdat hij een deel van die onzekerheid (hopelijk) kan wegnemen bij onze inwoners. Peter Drenth is verantwoordelijk voor de ‘Gelderse Aanpak’, waarbij provincie, omwonenden, industrie en agrariërs samen praten hoe ze de stikstofuitstoot omlaag brengen. Dit gesprek gaat op basis van vrijwilligheid en met begrip voor elkaar.

Voorzitter van ZLTO Maas en Waal, Jan van Lent, komt ook uitgebreid aan het woord om de zorgen en problemen van de agrariërs in Maas en Waal toe te lichten. Uiteraard laten we ook graag mensen uit het publiek aan het woord. Het is de bedoeling dat we een fijn en open gesprek houden, waarbij iedereen de kans krijgt om zijn of haar verhaal te doen. Vanaf 19:00 uur bent u welkom in MFA de Schuur in Appeltern (Kerkstraat 25) en om 19:30 uur gaan we écht van start.

U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar [email protected].