29 augustus 2017

Hulshorst toch weer 'plat' onder het vliegverkeerlawaai?

Op initiatief van Teuge airport en het Nationaal Paracentrum Teuge is een notitie opgesteld over routevarianten van en naar Lelystad Airport. Die notitie is in de afgelopen dagen met veel bijval ontvangen en door de opstellers aan de staatssecretaris aangeboden om de voorgestelde alternatieve route B++ (dat is de oorspronkelijke route Apeldoorn - Leuvenum - Hierden/Hulshorst) te onderzoeken en mee te nemen in de vastlegging vliegprocedures voor Lelystad. De CDA-fracties van Ermelo, Harderwijk en Nunspeet hebben kennisgenomen van deze ontwikkelingen en maken zich zorgen dat de in het verleden als niet reëel beoordeelde vliegroute B++ alsnog als de beste oplossing wordt gekozen met alle gevolgen voor de inwoners van o.a. Leuvenum, Hierden en Hulshorst. Alhoewel er nog geen definitieve besluitvorming heeft plaatsgevonden vragen de CDA-fracties voor deze ontwikkeling maximaal aandacht van de respectievelijke colleges.

Actueel:

De colleges van Ermelo, Harderwijk en Nunspeet hebben een gezamenlijk standpunt gepresenteerd waarin zij de route B++, de alternatieve via Apeldoorn, Staverden en Hulshorst, afwijzen