04 juni 2022

Wichert Stoffer bevestigd als wethouder

Op donderdag 2 juni 2022 heeft Wichert Stoffer de eed afgelegd en het ambt van wethouder voor de gemeente Nunspeet aanvaard. Dit gebeurde na de reguliere vergadering van de gemeenteraad. Voor CDA Nunspeet is het zo'n 20 jaar geleden dat een wethouder namens het CDA in het college zat. Een bijzonder moment. Ook gezien de manier waarop het college tot stand is gekomen, waarbij ook de kleinste partijen zijn uitgenodigd om samen een wethouder te leveren. Daarnaast is de samenwerking in het leveren van een wethouder met PvdA/GroenLinks die hieruit ontstaan is, ook bijzonder.

Onze kersverse wethouder is meteen de volgende ochtend aan het werk gegaan op het stadhuis. Hij zal dit de eerste twee maanden nog op part-time basis doen om de werkzaamheden bij zijn vorige werkgever op een goede af te ronden en over te dragen.

Wichert krijgt als portefeuilles  onder meer Middelen, Dienstverlening & Communicatie en Inwonersparticipatie. Onder Middelen vallen o.a. Financien, Personeel en Organsiatie, Facilitaire zaken en ICT. Verder wordt hij verantwoordelijk voor enkele raadswerkgroepen. Door zijn achtergrond als Controller zijn dit onderwerpen die goed aansluiten bij zijn achtergrond en ervaring.