03 december 2018

Vragen omtrent aanvraag omgevingsvergunning Smurfit Kappa Parenco

Raadsvragen CDA met betrekking Smurfit Kappa Parenco.

3 december 2018

Geacht college,

Via overheids.nl hebben wij kennisgenomen dat Smurfit Kappa Parenco op 9 november 2018 een nieuwe aanvraag (OLO 4023383) voor een omgevingsvergunning heeft ingediend. De aanvraag heeft betrekking op het voornemen om een natronloog tank te plaatsen bij de waterzuivering. Naar aanleiding van deze aanvraag heeft het CDA de volgende vragen.

1.      Welke potentiële risico’s voor de volksgezondheid brengt het eventueel plaatsen van een dergelijke opslag van natronloog met zich mee?

In uw raadsbrief van 29 november jl. geeft u aan dat de gemeente, de provincie en Smurfit Kappa Parenco meer aandacht gaan besteden aan een gezamenlijke en heldere omgevingscommunicatie. Hiervoor is op 28 november jl. een website gelanceerd waarop de laatste ontwikkelingen rondom Parenco te volgen zijn. Wij vinden dit een goede zaak en waarderen uw initiatief.

2.      Graag zouden wij van u willen weten waarom deze aanvraag niet op deze website wordt vermeld.

3.      Tevens horen wij graag van u wat de mogelijkheden zijn om deze aanvraag en eventuele toekomstige vergunningsaanvragen op de website www.renkum.nl/parenco op te nemen. Voor omwonenden en geïnteresseerden is dan direct duidelijk welke aanvragen er worden gedaan.

Wij zien uw antwoorden op de door ons gestelde vragen met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Namens CDA Renkum Jan Wessels