17 november 2022

Bestuurswisselingen tijdens de ledenvergadering

Dinsdagavond was de algemene ledenvergadering van CDA Winterswijk. Deze keer op locatie bij Agrowin in Miste. Na een start met soep en broodjes heeft eigenaar Gerben Houwers ons uitleg gegeven over het bedrijf maar ook over gewasbeschermingsmiddelen en welke route deze middelen afleggen voordat ze zijn goedgekeurd en gebruikt mogen worden. Daarna volgde een rondleiding door het bedrijf.

Daarna startte de ledenvergadering. 2 bestuursleden zijn na 12 jaar statutair aftredend. Ian van der Wielen is een groot deel van die 12 jaar secretaris geweest. Daarnaast mede-trekker van de Kopgroep, meester-bakker bij de kniepertjesactie en actief in de contacten met andere afdelingen. Opvolgend secretaris Renate Grevers sprak een afscheidswoord en bedankte Ian voor al het werk dat hij voor de afdeling heeft gedaan.

Ook voorzitter André Sletering was aftredend. Na jaren raadslidmaatschap, wethouderschap, opnieuw raadslidmaatschap werd hij 12 jaar geleden voorzitter van de afdeling. Ilse Saris sprak een bedankwoord richting André. Zijn inzet in de fractie, het 'opleiden' van andere fractiegenoten en het brengen van rust in de afdeling sinds hij voorzitter is. Gememoreerd werd ook aan zijn bewonderenswaardige inzet voor een humane en permanente asielopvang in Winterswijk.

Zowel Ian als André zullen de komende tijd niet stil zitten en hebben al voldoende nieuwe uitdagingen in het verschiet!

Bij acclamatie heeft het CDA een nieuwe voorzitter: Henk Wikkerink. Henk is niet over een nacht ijs gegaan, voordat hij 'ja' zei, zijn de nodige gesprekken gevoerd met André. Nu kon hij volmondig zeggen dat hij het voorzitterschap als een mooie uitdaging ziet en graag aan de slag gaat voor de mooie en enthousiaste club die het CDA Winterswijk is. Later volgt hierover meer.