Verenigingen

Hoe gaat het met jouw vereniging?

Veel verenigingen in Nederland hebben het moeilijk. Bij het CDA horen wij dat veel verenigingen zich zorgen maken over de toekomst. Dit als gevolg van dalende ledenaantallen, de financiën, afname van vrijwilligers en de moeite om verenigingen in stand te houden. Wij willen weten of de verenigingen in Winterswijk het momenteel ook zwaar hebben en of er bijvoorbeeld sprake is van ‘onzinnige regels’ waar verenigingen last van hebben. De uitkomsten kunnen de fractie helpen bij het maken van politieke afwegingen.

“Het CDA vindt het verenigingsleven erg belangrijk en onmisbaar voor Winterswijk. Of het nu gaat om sporten, muziek maken, corsowagens bouwen of iets anders. Met in ons achterhoofd dat de gemeente Winterswijk de komende jaren voor een financiële uitdaging staat, is het nuttig om te weten wat onze verenigingen nodig hebben om overeind te blijven,” aldus onze fractievoorzitter Sandra Prinsen.

Om meer inzicht in te verkrijgen heeft de fractie voor de Winterswijkse verenigingen een gerichte mini-enquête uitgezet met een aantal vragen. Iedereen die op één of andere manier actief betrokken is bij zijn/ haar vereniging, als lid, bestuurslid en/of vrijwilliger, kan diens ervaring delen. Vanuit dezelfde vereniging kunnen dus meerdere mensen reageren. Je kan ook meerdere malen de enquête invullen als je lid bent van meerdere verenigingen.

Je kan de enquête invullen via deze link: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeyOGAyZlF_RWJh6E4AIzvo3lugZK7UB7YCz27f26aC2v4PDA/viewform

Wij hopen op veel respons en willen je ook verzoeken de enquête te delen, zodat er een zo duidelijk mogelijk beeld ontstaat over de staat van verenigingen in Winterswijk.