25 april 2023

Bijdrage CDA bij bestemmingsplan Geessinkweg 3 Kotten (Aarde-werk De Stegge)

Tijdens de raadsvergadering van 20 april 2023 ging het over een bestemmingsplanwijziging aan de Geessinkweg in Kotten. Het plan moest beter aansluiten bij het doel van een duurzaamheidscentrum en er heersde een vraag of de illegale bouwwerken konden worden gelegaliseerd. Hoewel het initiatief van een duurzaamheidscentrum heel positief is, was de de raad duidelijk over het feit dat zij het niet zagen zitten om o.a. een illegale yurt en tiny house achter op het perceel te laten vergunnen. De raad maakte heel duidelijk dat zij het principe van het compacte erf veel zwaarder wegen en dat zij niet illegale bouw wil belonen. Om niet het hele plan meteen de prullenbak in te doen kwam het CDA met een motie. Juist om aan te geven wat wat wij wel wenselijk vinden en zodat initiatiefneemster met het college kan overleggen om een gesteund bestemmingsplan te maken. Deze motie is, na een kleine wijziging, unaniem aangenomen.