25 november 2021

Diefstal begraafplaatsen onacceptabel

De CDA fractie vindt het onacceptabel dat er van begraafplaatsen wordt gestolen liet Wilma Elsinghorst gisteravond in de raadsvergadering weten. Het overlijden van een dierbare gaat altijd gepaard met pijn en een groot gemis. Voor de verwerking en om het verlies een plekje te geven bezoeken nabestaanden de graven van deze mensen. Zij laten daar een bloemetje achter, een beeldje of iets persoonlijks van onschatbare emotionele waarde. Hoe groot is dan de schrik, het ongeloof en de emotie als blijkt dat deze spulletjes weg zijn. Je kunt er met je kop niet bij. CDA Winterswijk vindt dat dan echt een grens is overschreden. En het gebeurd, ook in Winterswijk. Van de week nog…. We lezen op internet dat veel mensen die dit overkomt niet eens meer aangifte doen: De gedupeerden geloven er niet in dat daders gepakt gaan worden. De oproep aan het college was om manieren te vinden

Het college is het roerend met haar eens en heeft toegezegd de bewaking uit de breiden met camera’s. Maar ook aangifte doen van diefstal blijft nodig.