25 november 2021

Jeugdzorg versterken

Gisteravond tijdens de raadsvergadering heeft Jacqueline van der Vinne namens CDA Winterswijk aandacht gevraagd voor jeugdzorg.

Kwetsbare jeugd verdient aandacht en goede zorg, ook in de toekomst. De gemeenteraad heeft hierover een rapport laten opstellen om te onderzoeken wat de verbeterpunten zijn in de organisatie voor de zorg aan kinderen en jongeren. De jeugdzorg is in Winterswijk goed geregeld en jongeren en ouders zijn dan ook over het algemeen tevreden. In het rapport staan nog enkele aanbevelingen om de zorg nog beter te maken. Jacqueline heeft in de raadsvergadering van 25 november een motie ingediend waarin zij het college opdraagt om ook met deze verbeterpunten en aanbevelingen aan de slag te gaan. De motie is gesteund door D66, GroenLinks en PvdA en is aangenomen. Het CDA hoopt dat de raad zo meer betrokken wordt en blijft bij jeugdzorg.