11 februari 2023

Terugblik op de raadsvergadering van 26 januari 2023

Hoewel het dit keer een korte raadsvergadering was, hebben we toch een aantal belangrijke besluiten genomen. Zo is besloten over de keuzes en de aanpak voor de revitalisering van bedrijventerrein Dennenoord. De leeggekomen bedrijfslocaties worden ingericht als natuur en voor het nog bestaande bedrijf wordt o.a. de riolering vernieuwd. Hopelijk komt hiermee dit jaar nog een einde aan dit langlopende dossier.

Voor de locatie van de voormalige Ribesschool is besloten dat een plan ontwikkeld gaat worden om daar starterswoningen te realiseren, zowel huur- als koopwoningen. Daar is een grote behoefte aan. Dit plan wordt in samenspraak met belanghebbenden en geïnteresseerden gemaakt. We zijn benieuwd naar het eindresultaat.

Het Akkoord van Groenlo uit 2013, waarin stond dat we energieneutraal zouden zijn in 2030, is ‘herijkt’ en loopt nu gelijk met het Akkoord van Parijs, namelijk 2050. Wel een realistischer doel, maar zeker geen reden om achterover te gaan leunen!

Tot slot namen we afscheid van het langstzittende raadslid uit de raad, Erwin te Selle. Maar liefst 17 jaar zat hij namens WB in de gemeenteraad. De meeste tijd ook met de rol van commissievoorzitter. We danken Erwin voor de samenwerking en alle tijd en energie die hij in Winterswijk heeft gestopt!

Sandra Prinsen, fractievoorzitter CDA Winterswijk