25 juni 2021

Verhuizing De Post voorlopig van de baan

Bij de kadernota kwam het college met het voorstel om de frontoffice van de Post te verhuizen naar het gemeentekantoor. Het CDA is daar is daar geen voorstander van, want de Post functioneert prima. De verschillende zorgaanbieders zitten er samen onder één dak en de Post is laagdrempelig voor de inwoners van Winterswijk die hulp nodig hebben. Ook had het college nog niet gesproken met de andere zorgaanbieders die in de Post zitten.

Het CDA heeft daarom met steun van VW, D66, VVD en GL een motie ingediend waarin we het college hebben verzocht om eerst in overleg te gaan met de zorgpartners en gebruikers van de Post en gezamenlijk met een voorstel te komen hoe én waar de Post het meest efficiënt en functioneel kan werken. Daarbij hebben we het college opgedragen om specifiek oog te hebben voor de laagdrempeligheid, veiligheid en samenwerking met de (zorg)partners.

De motie werd met 11 stemmen voor (CDA, Voor Winterswijk, D66, VVD en GroenLinks )en 7 stemmen tegen (PvdA en Winterswijks Belang) aangenomen, waarmee de verhuizing voorlopig van de baan is. De motie die aangenomen is: https://bit.ly/3qmLXqg