13 januari 2024

CDA: Buitengebied Warnsveld ongeschikt voor McDonald's

Het CDA vindt het buitengebied van Warnsveld geen geschikte plek voor een McDonald’s.

Het CDA is van mening dat we moeten investeren in voorzieningen die bijdragen aan onze economie. We zijn daarom in principe niet tegen een tweede McDonald’s in onze gemeente, maar vinden het karakteristieke buitengebied van Warnsveld (waar de verkeersveiligheid al in het geding is) een ongeschikte plek. Ook zien we de petitie (die binnen een paar dagen door ruim 2.500 mensen is ondertekend) als een signaal dat er weinig steun is voor een McDonald’s vestiging op deze plaats.

Wel is de kans aanwezig dat de gemeente niet in staat is om de vergunningverlening tegen te houden, daarom wil het CDA dat de gemeente (mocht de McDonald’s er komen) de volgende maatregelen neemt om de veiligheid en leefbaarheid van de omgeving te waarborgen:

1. Kijken of het mogelijk is om de McDonald’s niet in de nacht open te laten zijn, om zo lichtvervuiling en andere vormen van overlast te voorkomen.
  2. Extra maatregelen om de verkeersveiligheid voor automobilisten en fietsers in het gebied te waarborgen.
  3. Samen met de McDonald’s maatregelen nemen tegen mogelijk overlastgevende personen.
  4. Kijken of het mogelijk is om de McDonald’s aansprakelijk te stellen voor het opruimen van afval dat veroorzaakt wordt door de McDonald’s.