23 mei 2021

Coördinatiegroep Red het Gelre

Nu de petitie tegen de sluiting van het Gelre Ziekenhuis in Zutphen is aangeboden aan het bestuur van het ziekenhuis, is het nog niet gedaan met de aandacht hiervoor. Om de acties rondom het behoud van een volwaardig ziekenhuis in Zutphen in goede banen te leiden is er nu een coördinatiegroep ‘Red het Gelre’.

Enkele gemeenteraadsleden (Karin van Wamel, Nils Müller, Jasper Bloem, Yvonne ten Holder en  Abel van Dijken) die vanaf het begin bij de acties betrokken waren hebben regelmatig met elkaar overleg. Het is nadrukkelijk geen initiatief meer vanuit de gemeenteraad, maar zij voelen zich als volksvertegenwoordigers geroepen om dit te doen.

Ze stemmen alle acties en initiatieven goed op elkaar af. Zo worden er geen dingen dubbel gedaan of vergeten. De coördinatiegroep staat open voor mensen van buiten de politiek of de gemeente Zutphen. Iedereen die dan ook een initiatief heeft of een goed idee voor een actie is van harte welkom om zich te melden en om mee te denken. Dat kan via: [email protected] of 06-42786572 (Jasper Bloem).