Patrick Cremers

#40

In het dagelijkse leven is Patrick Cremers (1971) werkzaam als ingenieur bij een onderzoekscentrum van DSM NV waar hij zich bezig houdt met het veilig maken en houden van research equipment. Ondanks dat hij er niet werkt, heeft hij zijn hele leven al veel binding met Parkstad en is dan ook van mening dat de verschillende gemeenten elkaar kunnen versterken door kansen van samenwerking te benutten. Hij is dan ook zelf werkzaam in 3 Parsktad CDA-afdelingen. Hij woont in het meest zuidelijke puntje van Landgraaf, vrijwel op de grens met Heerlen.

Zijn politieke carrière startte in 2009 als commissielid. Vanaf 2012 t/m 2014 is hij Gemeenteraadslid in Landgraaf geweest. Na deze periode is hij zich actief blijven inzetten voor het CDA-fractie als fractie-assistent en (mede)campageleider. Sinds 2017 is hij ook actief in de Heerlense CDA-afdeling waar hij sinds 2018 algemeen lid van het bestuur van de afdeling is. In juni van 2021 is hij in de ledenvergadering van het CDA in Landgraaf unaniem verkozen als bestuursvoorzitter. Vanaf 2022 is hij tevens penningmeester in de Brunssumse CDA-afdeling.