15 oktober 2023

Opwaardering entree park Strijthagen

Het CDA Landgraaf is verheugd dat op maandag 9 oktober jl. is gestart met het groot onderhoud en de verbetering van Park Strijthagen. CDA Landgraaf heeft hier de afgelopen jaren mede voor gepleit en hier is door raadslid Wim Haan in het bijzonder een sterke lobby voor gevoerd. Het gebied wordt flink opgeknapt. Het wordt overzichtelijker. Er komt een duidelijke terreinindeling en er worden maatregelen genomen om het park groener en duurzamer te maken.

Uit onderzoek is gebleken dat het gebied door veel mensen als rommelig wordt gezien. De wegindeling is onduidelijk, er is weinig groen en de verlichting is minimaal. De verkeersveiligheid wordt verbeterd. Parkeerplaatsen en wegen worden beklinkerd en in asfalt uitgevoerd en zijn daardoor 365 dagen per jaar onder alle weersomstandigheden te gebruiken. Er komen nieuwe bomen in een betere ondergrond, de jeugdontmoetingsplek verhuisd. Sociale controle en bereikbaarheid van deze plek veranderen niet.

De werkzaamheden duren tot medio 2024.

Door al deze extra inspanningen krijgt de entree Park Strijthagen een flinke opwaardering en biedt het straks ruimte voor iedereen.