Remi Tuijtelaars

PLV Commissie Ruimte en Economie

Remi Tuijtelaars

Ik ben Remi Tuijtelaars en al 75 jaar woonachtig in Baarle.
Boer in hart en nieren, 12 jaar raadslid geweest voor het CDA en nu commissielid Ruimte en Economie en vrijwilliger bij diverse verenigingen.

Ik vind een leefbaar buitengebied een zeer belangrijk onderwerp voor onze gemeente. Een toekomstbestendige agrarische sector; leven en laten leven en vooral ‘geef elkaar de ruimte’. Door het SAMEN te doen, maken en houden we een mooi en veilig buitengebied waarin het goed werken, wonen en recreëren is.

Vereenvoudig de bestemmingswijziging van vrijkomende agrarische gebouwen, zodat een kleine ondernemer de ruimte krijgt om in de bestaande bijgebouwen zijn bedrijf te kunnen uitoefenen. Dit is een win-win situatie voor iedereen; voor de stoppende boer makkelijker om zijn bedrijf met stal en bijgebouwen een andere bestemming te geven, leegstand te voorkomen en een kans voor een jonge ondernemer om te wonen bij zijn bedrijf en te groeien!

Ik ben tegen torenhoge windmolens die uitgebaat worden door financieel sterke partijen. Het is belangrijk om burgers vroegtijdig bij ingrijpende besluitvorming te betrekken. Binnen het CDA staat burgerparticipatie dan ook hoog op de agenda. We moeten samen werken aan een beter leefklimaat, maar onze groene omgeving met open velden en mooie vergezichten behouden.

Ik vind het belangrijk dat we in onze gemeente Baarle-Nassau woningbouw blijven stimuleren en doorstroom creëren. Dat kan volgens mij door te kijken waar échte behoefte aan is; géén appartementen, maar meer seniorwoningen, zelf bouw door uitgifte van bouwkavels en vooral betaalbare woningen voor het behoud van jongeren in Baarle!