Geert Ulijn

Raadslid & Kandidaat

Geert Ulijn, kandidaat nummer 4,  heeft gedurende 25 jaar gewerkt bij het Nederlands Handbal Verbond, de KNVB en de Katholieke Sportfederatie. ‘Sport is een belangrijke pijler. De gemeente heeft tot taak de gezondheid van burgers te bevorderen.’

Sportcoaches
‘We zijn trots op de bereikte resultaten in de afgelopen 4 jaar. Denk onder meer aan het nieuwe clubgebouw van Gloria Atletiek en de buurtsportcoaches waardoor jong en oud in aanraking worden gebracht met sport. CDA wil deze sportcoaches behouden.’

Samenwerken
‘Sport blijft altijd in beweging; interesses en behoeftes veranderen. Daarom willen we inzetten op gedeelde sportaccommodaties. Samenwerken is een realistisch beleid waardoor de gemeente een diversiteit aan sporten kan blijven faciliteren. Ik wil bestaande en nieuwe verenigingen stimuleren een weg te vinden in samenwerking. Zowel voor de gebruiker als de club zijn hier meerwaarden te behalen. En nu doorpakken!’