Original public domain image from Flickr
07 december 2021

CDA motie voor Toeristenbelasting Camperplaatsen

Naar aanleiding van de beeldvorming vergadering op 25 november 2021 waar gesproken is over belastingmaatregelen 2022, hebben wij een motie gemaakt. In deze vergadering is ons vermoeden bevestigd dat de camperplaatsen op de boulevard toch een concurrent is voor verschillende ondernemers. Het CDA Bergen op Zoom is niet tegen de camperplaatsen maar vinden dat het eerlijker kan.

Vandaar deze motie waarin wij het college vragen om:

• Te onderzoeken of de regelgeving in de gemeente dusdanig aangepast kan worden zodat er toeristenbelasting en/of gebruiksbelasting geheven kan worden voor het gebruik van de Bergse Plaat als camperplaats;
  • Te onderzoeken hoe de perceptie- en handhavingskosten laag gehouden kunnen worden (bijvoorbeeld door eenvoudige inning via website en een routinematige controle bijvoorbeeld via kentekenscan van parkeerbeheer).
  • Te zijner tijd de communicatie naar de gebruikers doelmatig vorm te geven;
  • De raad over de voortgang informeren