24 februari 2021

CDA Breda brengt samen met Henri Bontenbal werkbezoek aan bezorgde inwoners Fellenoord

De wijk Fellenoord is door de gemeente aangewezen om mee te doen aan een pilot voor een aardgasvrije wijk. Henri Bontenbal (17e op de landelijke CDA Lijst) kwam een kijkje nemen en ging samen met de lokale CDA Fractie in gesprek met de bezorgde wijkraad van de wijk Fellenoord. Zij zijn namelijk bang dat deze pilot waar zij niet voor hebben gekozen leidt tot duurdere verwarming, met als gevolg relatief weinig winst voor het milieu.

Deze inwoners hebben daarom vragen gesteld aan de gemeente. Zo willen zij weten waarom er geen alternatieven voor de wijk zijn onderzocht en vragen ze zich af waarom dit warmtenet, wat nu helemaal niet voor minder uitstoot lijkt te zorgen, er toch moet komen. Een andere belangrijke zorg is dat de bewoners geen keus hebben of ze dit warmtenet al dan niet willen. Het wordt ze dus opgelegd door de gemeente, tegen de wil van de wijkraad. Het CDA Breda vindt het belangrijk dat er een goed gesprek met inwoners wordt gevoerd bij zulke veranderingen, daarnaast konden we het kandidaat kamerlid deze overwegingen meegeven, om hier in Den Haag iets aan te kunnen doen.