14 april 2021

CDA wil tekst en uitleg over 538 evenement

Op zaterdag 24 april wordt  in Breda een evenement georganiseerd voor 10.000 bezoekers. Dit roept bij het CDA Breda vragen op.

CDA-fractievoorzitter Jeroen Bruijns: “Het is goed dat er met fieldlabs geëxperimenteerd wordt en dat dit ook in Breda gebeurt maar wij horen het pas achteraf.  Dat was niet de afspraak. We hebben een tijdje geleden met de burgemeester afgesproken dat hij ons vooraf mee zou nemen in coronamaatregelen en het los laten daarvan. Wat zijn de afwegingen geweest om hier ja op te zeggen en hoe gaat het verlopen? Hoe voorkomen we dat Breda alleen de lasten en niet de lusten heeft?”

Hoe gaat het proef evenement verlopen? Er zijn niet alleen 10.000 bezoekers bij elkaar op het feest terrein, ze moeten ook naar Breda toe komen. En het heeft een aanzuigende werking op de terreinen erom heen. Hoe gaat dat? Welke maatregelen worden genomen?

CDA-woordvoerder economie Caspar Rutten is ook benieuwd of lokale horeca-ondernemers betrokken worden bij het evenement. “Het zou wel zuur zijn als de lokale horeca-ondernemers geen omzet kunnen draaien omdat de terrassen nog niet open kunnen, maar 538 een paar honderd meter verder gignatische omzet draait. We hopen dat het college heeft geregeld dat de lokale horeca-ondernemers die dat willen daar drank en eten kunnen verkopen.”

Het CDA wil op korte termijn antwoord op deze en vele andere vragen.

Nadere informatie over dit evenement is te vinden op: https://www.breda.nl/538oranjedag

Foto: © 538, gebruikt in lijn met gemeentelijke communicatie betreffende dit evenement