Cultuur

Cultuur verbindt en verrijkt. Ze geeft uiting aan onze identiteit. Mensen willen ontspanning zoeken in kunst en cultuur. Voor mensen en bedrijven in Breda is de ontwikkeling van een gezonde culturele sector van grote waarde. Het is verrijkend en waardevol om ons ook te richten op het uitwisselen van Europese kunst en cultuur. Dat verbindt mensen. Uit alle windstreken komen zij naar onze stad. Met elkaar genieten stimuleert gemeenschapszin. Dat maakt Breda sterker en vergroot de aantrekkingskracht op mensen en bedrijven. Breda is monumentaal, wat we willen koesteren. De betekenis van die historische monumenten is groot en we zijn daar zuinig op. We zorgen er daarnaast voor dat ons immaterieel cultureel erfgoed, zoals carnaval en het jazzfestival, kan worden doorgegeven. Ze vertellen het verhaal van de geschiedenis van onze stad en dorpen.