16 juni 2026 1 minuten lezen

CDA Bre­da kiest nieuw bestuur

Tijdens de ALV op 12 juni is het bestuur 2026-2030 verkozen. Laura Ritter (1992) is de nieuwe voorzitter van het CDA Breda. Zij was de...

Tijdens de ALV op 12 juni is het bestuur 2026-2030 verkozen. 

Laura Ritter (1992) is de nieuwe voorzitter van het CDA Breda. Zij was de afgelopen vier jaar algemeen bestuurslid, voorzitter van de programmacommissie en interim-voorzitter tijdens de campagnemaanden. Ritter is politicoloog en leidt bij netbeheerder Stedin het Public Affairs team. “We zijn de campagne ingegaan onder de vlag ‘Verantwoord Vooruit’. Dat heeft ons in maart twee zetels winst opgeleverd. Ik kijk ernaar uit om die koers verder uit te zetten, samen met bestuur, fractie en leden en in nauwe samenwerking met onze inwoners en ondernemers."

Naast een nieuwe voorzitter, treden drie bestuursleden toe: Harro van de Rhee, Sylvia Vincenten en Yaël de Bot. Zij brengen een brede mix aan ervaringen en achtergronden. Naast carrières in respectievelijk de energiewereld, agrarische sector en HR, vervullen zij diverse maatschappelijke functies in Breda en Prinsenbeek.

Met het toetreden van drie nieuwe bestuursleden, nemen we ook afscheid van drie bestuursleden: voormalig voorzitter Marc van Oosterbosch en algemeen bestuursleden Aniek Berendsen en Wendy Duyvestijn. Van Oosterbosch: "Ik kijk met veel plezier en trots terug op mijn tijd als voorzitter, fractielid en campagneleider. Samen hebben we mooie resultaten bereikt voor onze stad en dorpen. Ik geef het stokje met vertrouwen door aan het nieuwe bestuur en de fractie." 

Het bestuur bestaat uit zeven leden. Halbe Osinga, Huib Jansen en Joost Verboven blijven aan als bestuurslid. Daarmee staat er een sterk bestuur met een goede balans tussen nieuwe en ervaren krachten.

Lees
ver­der