Sport

Voor het CDA is sporten erg belangrijk. Het houdt je fit, gezond en zorgt voor sociale contacten en vaardigheden. Alle bewoners van Breda moeten daarom kunnen sporten. Belangrijk is ook om hiermee zo vroeg mogelijk te kunnen beginnen. Daarnaast horen alle kinderen zwemles te krijgen. De kans op deelname aan sport is het meest succesvol als sportvoorzieningen laagdrempelig zijn. Ook letterlijk is het belangrijk om laagdrempelige sportvoorzieningen te hebben om de toegankelijkheid ervan voor mensen met een fysieke beperking mogelijk te kunnen maken. De openbare ruimte moet uitnodigen tot beweging. In een aantrekkelijke leef- en woonomgeving kan door kinderen worden gespeeld, kan worden gefietst en gewandeld. Daarom zijn meer openbare sportlocaties nodig voor buitenfitness en bewegingstuinen. Ook zonder sportschoolabonnement is dan beweging mogelijk. We gaan verenigingen helpen bij het verduurzamen van hun accommodaties. De besparing op de energiekosten die daarvan het gevolg is, komt ten goede aan de sportclub.