08 december 2021

Frans Kuppens lijsttrekker CDA Cranendonck!

Cranendonck, 8 december 2021 - Tijdens de ALV van 22 november jl. is Frans Kuppens wederom benoemd tot lijsttrekker van het CDA Cranendonck. Hij voert als nummer 1 de lijst van de lokale christendemocraten aan voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Kuppens is ook de vooruitgeschoven wethouderskandidaat voor zijn partij, en gaat daarmee op voor een derde termijn in het College van B&W. Kuppens is sinds 2010 betrokken bij de lokale afdeling van het CDA. De eerste vier jaar als gemeenteraadslid en fractievoorzitter, en sinds 2014 als wethouder.

CDA Cranendonck is met 6 zetels op dit moment de grootste partij in de gemeenteraad. Na de verkiezingsoverwinning in 2018 is de partij direct, in goede samenwerking met de andere partijen, aan de slag gegaan met het opstellen en daarna uitvoeren van het raadsprogramma ‘Samen Doen’. En er zijn de afgelopen jaren dan ook flinke stappen gezet voor onze gemeente. Kuppens: “Ik ben ontzettend trots op wat we in de afgelopen bestuursperiode samen voor elkaar hebben gekregen. Denk bijvoorbeeld aan het Centrumplan Maarheeze of het opknappen van het zwembad in Budel. Daarnaast ook de vele intensieve contacten met de inwoners en ondernemers om zaken voor elkaar te krijgen. Allemaal dingen waar ik energie van krijg en dus is mijn karwei nog niet af. Juist nu liggen er kansen voor Cranendonck die ik met beide handen aan wil grijpen. Daarom stel ik me wederom verkiesbaar!”

Wie de andere namen op de CDA-lijst zijn, houdt de partij nog even stil. Dit zal in de komende dagen via de sociale kanalen van CDA Cranendonck bekend worden gemaakt. Kuppens laat er wel wat over los: “We hebben vier jaar geleden gekozen voor een lijst met frisse nieuwkomers, afgewisseld met ervaren krachten. Dat is ook wat je van onze kieslijst voor maart 2022 kunt verwachten. Het is ons opnieuw gelukt om een behoorlijk aantal - veelal jonge - nieuwkomers aan ons te binden, afkomstig uit de mooie kernen die Cranendonck rijk is. Daarmee is de kieslijst een prachtige afspiegeling van een prachtige gemeente. Wie die nieuwe gezichten zijn? Daarover hoort u snel meer”, besluit de lijstaanvoerder.

De campagne van Frans en zijn #TeamCDA volgen? Check onze Insta!