Weam Hanash

SCHOOT

Weam had haar eigen advocatenkantoor in de Syrische hoofdstad Damascus, maar moest door de oorlog haar geboorteland ontvluchten. Inmiddels woont ze ruim 5 jaar in Budel-Schoot, waar ze dagelijks haar best doet om volop te integreren.

Haar drie zoons zijn onder andere lid van Jong Nederland Budel-Schoot en Rood-Wit ’67, en zelf draagt ze haar steentje bij aan de integratie in Cranendonck als taalmaatje. Zo helpt ze mensen die het Nederlands nog niet zo goed beheersen als zij.

Zij en haar gezin zijn nog altijd zeer dankbaar dat ze de kans hebben gekregen om hier een nieuw bestaan te starten, dus Weam weet als geen ander hoe frustrerend het is dat overlastgevende veiligelanders uit het AZC het verpesten voor de alles en iedereen. Mensen die vluchten voor oorlog en geweld lijden hier ook onder.

Weam wil haar kennis, kunde en levenservaring breder in gaan zetten voor onze gemeente, dus: aan de slag! Of in haar moedertaal: للعمل!

Meer van Weam zien? Check: