10 januari 2018

CDA Geldrop-Mierlo speelt open kaart .....

Wat is er mooier dan een bijdrage leveren aan het woon- en leefklimaat in onze eigen gemeente? Vanuit onszelf via onze gemeenteraadsleden. Dat heet politiek. We mogen ons in Geldrop-Mierlo gelukkig prijzen dat veel inwoners zich betrokken voelen bij de lokale politiek.

CDA Geldrop-Mierlo doet actief mee
Het CDA heeft laten zien waarvoor het staat en in staat is. In de raadszaal en daarbuiten met activiteiten en initiatieven voor de inwoners van onze dorpskernen. Denk daarbij aan de busreizen naar Den Haag (in maart weer twee), de discussieavonden over zorg, onderwijs en de digitale economie en hoe met data wordt omgegaan. Het initiatief om Sociaal Groen in Geldrop en Mierlo te introduceren. Hoe onze leden actief zijn voor de Voedselbank, Armoedebestrijding, ‘Samen Loop voor Hoop’, Beursvloer van de LEV-groep en op de Mei’se Mert. Het geeft aan dat het CDA meer is en wil zijn dan een stemmachine op het Gemeentehuis.

Afspiegeling van wat er leeft
In de aanloop naar het verkiezingsprogramma heeft het CDA enkele panel- en klankbordbijeenkomsten georganiseerd. De gesprekken met de deelnemers hebben geleid tot een mooi programma dat dicht bij de mensen staat. Geen moeilijke abstracties, maar concreet een afspiegeling van wat leeft onder de mensen in onze dorpen. Een programma met klare taal en goed leesbaar. Onze toekomstige raadsleden kunnen er goed mee uit de voeten. Op 20 januari wordt het programma aan de leden gepresenteerd en is daarna ook te lezen op de website van het CDA Geldrop-Mierlo.

Heeft CDA Geldrop-Mierlo wensen? Jazeker!
We willen een open en toegankelijke politiek zonder afspraken vooraf. Eerlijke politiek! We willen snel en doeltreffend reageren op zaken die leven onder de mensen. Een luisterend oor! We willen dat onze inwoners veilig kunnen leven en wonen in een aantrekkelijke buurt met aandacht voor cultuur en natuur. Oog voor detail! We willen dat jong en oud zich thuis voelt in onze gemeenschap en er wijzer van wordt. Zorgzaam! Maar bovenal willen we ruimte creëren voor initiatief en daarin het voorbeeld geven. Actief!
Het CDA Geldrop-Mierlo wordt weleens vergeleken met het landelijke CDA. Korte lijntjes naar Den Haag hebben zo hun voordeel. Ga maar eens mee op een busreis naar het hart van de democratie! Maar waar het echt om gaat is dat we allemaal gewoon dorpsgenoten zijn met een Hart voor Geldrop-Mierlo. En dat zal zo blijven…