04 oktober 2017

CDA Geldrop-Mierlo stelt haar kandidaten voor

Tijdens de ledenvergadering op 28 september heeft CDA Geldrop-Mierlo de eerste zeven kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 voorgesteld. De definitieve lijst met meer kandidaten zal in de loop van oktober vorm krijgen. Maar met de zeven voorgestelde kandidaten beschikt het CDA nu al over een enthousiaste groep kandidaten. Alle zeven kandidaten hebben eerdere ervaring als raadslid,  fractie-assistent of wethouder en willen helpen de CDA-kar te trekken. En uiteraard hebben ze allemaal het ‘Hart voor Geldrop-Mierlo’ op de juiste plaats.

Team CDA
Het ‘Team CDA Geldrop-Mierlo’ (Lijst CDA Geldrop-Mierlo) wordt aangevoerd door huidig wethouder Marc Jeucken en bestaat daarnaast uit: Irene Neele-Janssen, Mark Claasen, Mark van Schaijk, Miel Somers, Corine Remmers en Arnold van den Bulk. Hiermee wordt een ervaren en sterk gemotiveerd team voorgesteld, waarin naast dossierkennis ook is gekeken naar de vertegenwoordiging vanuit Geldrop en Mierlo, de leeftijd en de maatschappelijke positie/betrokkenheid. Alle zeven hebben zoals genoemd politieke ervaring en zijn voorstander van een open democratie waarin alle politieke partijen van Geldrop-Mierlo zonder bindende coalitieafspraken moeten kunnen meedoen.

Opdracht
Het ‘Team CDA Geldrop-Mierlo’ heeft als opdracht gekregen zich ‘Zorgzaam, Actief, Eerlijk en Alert’ in te zetten voor de inwoners van onze gemeente. Een keuze die niet alleen voortkomt uit de kernwaarden van de partij, maar belangrijker nog: de opvolging is van de uitkomsten van een democratisch proces waarin het verkiezingsprogramma is opgesteld. Hieraan heeft een diverse groep van leden en niet-CDA’ers haar medewerking verleend. Een verdere verdieping van de opdracht, alsmede keuzes voor te voeren beleid, wordt eerdaags in het verkiezingsprogramma ‘Hart voor Geldrop-Mierlo’ verder uiteengezet.