07 augustus 2018

CDA stelt vragen over chemiebuizen door Geldrop-Mierlo

In het Eindhovens Dagblad van vrijdag 3 augustus jl. werd onder de kop “Chemiebuizen vlak langs huizen in Brandevoort, Stiphout en Mierlo” (Lees hier het artikel), melding gemaakt dat er transportleidingen voor chemische stoffen o.a. over het grondgebied van onze gemeente komen. Namens de CDA-fractie heeft Mark Claasen hier vragen over gesteld aan het college:

- Is deze informatie voor het college net zo nieuw als voor de raad?

- Zo nee, hoe lang bent u al op de hoogte van deze informatie? Zo ja, waarom heeft u uw raad niet direct volledig geïnformeerd over deze kwestie?

- De CDA-fractie maakt zich zorgen over de mogelijke gevaren voor de volksgezondheid. Kan het college zich daar een voorstelling bij maken?

- Graag zouden we op voorhand geïnformeerd zijn over deze ontwikkeling. Waarom is dit tot nu toe niet gebeurd?

- Hoe gaat u zowel uw raad als de inwoners van Geldrop en Mierlo op de hoogte stellen van deze mogelijk gevaarlijke situatie voor zowel de inwoners als voor het milieu?

Wij zien een spoedige beantwoording op bovenstaande vragen tegemoet.