27 augustus 2018

CDA stelt vragen over voormalige Johannesschool in Mierlo

Het CDA is door veel mensen aangesproken over met name het onderhoud van de omgeving van het achtergedeelte van de Johannesschool. Mensen schrikken enorm van het verpauperde aanzicht en de zeer slechte staat van o.a. het groen. Mark Claasen heeft namens de CDA-fractie vragen gesteld aan het college over de actuele ontwikkelingen rondom de voormalige Johannesschool in Mierlo.

- Kunt u ons de meest actuele stand kenbaar maken van enerzijds de verkoopplannen c.q. de uitwerking/afronding hiervan en anderzijds het voornemen tot samenwerking, op deze plek, met startende ondernemers en kunstenaars?

- Dit hangt naar ons idee al veel te lang boven de markt (plannen al begin 2017 en daarvoor besproken) of is er onvoldoende animo?

- Hoe kan het verder dat het achterdeel van het pand zo’n verpauperde indruk maakt en het onderhoud, ook van de omgeving, zo slecht is?

- Wat is het plan om deze slechte situatie aan te pakken? Op welke termijn wordt dit opgelost?

Wij zien een spoedige beantwoording op bovenstaande vragen tegemoet, zodat we de inwoners die zich zorgen maken over deze bijzondere plek in Mierlo van passende informatie kunnen voorzien.