30 oktober 2018

CDA wil snel verbetering veiligheid fietsstraat Zomerland

Afgelopen maart nam de gemeenteraad een motie van het CDA aan waarin om een onderzoek en maatregelen werd gevraagd voor de veiligheid van fietsers op de fietsstraat Geldropseweg in Mierlo. Met de motie wilde de raad dat het college de fietsstraten in Geldrop-Mierlo toetst, waarbij er ook ‘speciale aandacht’ moest zijn voor de fietsstraat aan de Zomerland in Geldrop.

Uit onderzoek is gebleken dat er daadwerkelijk veel te hard wordt gereden in de straat Zomerland, iets wat de omwonenden eigenlijk allang wisten. In totaal heeft men van 47 voertuigen de snelheid kunnen meten. Van de 47 voertuigen reden er 36 voertuigen harder dan 30. De automobilist die het hardst reed kwam uit op een snelheid van 53 km/u. Dat betekent dat 76,5 procent van alle voorbij komende motorvoertuigen te hard rijdt.

Afgelopen juni gaf Irene Neele-Janssen namens het CDA nog aan bij het college dat de bewoners al te lang wachten op maatregelen. Het CDA verwacht nu op zeer korte termijn een oplossing om de situatie te verbeteren. Tijd voor actie!